måndag 3 mars 2014

Det här med att inte få ta bilden själv

Det händer nåt märkligt med tiden när det är helg. Timmarna rusar på som om det vore himla bråttom att slå över agendan till måndag igen. Jag tillbringade lördagen i ett fint flow där saker och ting hakade i varandra som i ett alldeles perfekt kugghjul. Först ut var grötfrukost med Melodikrysset och blädder i DN. Det blev en sådan morgon där man tar flera koppar kaffe och omtag av gröten (Helt och hållet fab med gojibär, russin och diverse fågelfrön)

En ganska bra stund efter frullen stod jag framför spegeln och försökte få fram mitt snyggaste neutrala ansiktsuttryck. Mitt pass gick nämligen ut för ett par veckor sedan och det var dags att fixa nytt. Förra gången lyckades jag med konststycket att se ut som om nån stampat mig på foten och samtidigt sagt något riktigt plumpt om min farfar. Den här gången var jag mer förberedd och åtminstone försökte komma på en bra min. Oh, så mycket enklare det hade blivit om man fått ta en selfie från den vinkeln som man själv gillar. Men det här påfundet med bilden rakt framifrån känns lite... ja... 1990-tal.
Det blev cirkus en timmas väntan hos polisen innan mitt nummer ropades upp. Nåväl, det gjorde mig inte ett skvatt. Med i väskan fanns en ruskigt spännande bok och jag njöt av att få läsa helt ostört en hel timma. När jag väl kom fram till luckan gick det hela på fem minuter. Och jag antar att jag i vanlig ordning ser ut som en grov, kriminell brottsling. Jag undrar hur folk egentligen gör för att se snygga ut?

Inga kommentarer: