fredag 28 februari 2014

Man kan ju alltid ändra sig

När jag flyttade till Uppsala var det med blandade känslor. Jag älskade att bo i Stockholm, jag älskade min fina fina lägenhet och jag älskade pulsen. Tänkte att lilla Muppsala aldrig skulle kunna mäta sig med grannstan. Men nu känns det precis tvärtom! Jag älskar lägenheten som jag och Lisan bor i, jag älskar lugnet och den mysiga känslan av småstad trots att det egentligen är ganska stort. Jag störtgillar att folk hejar när man passerar på gångstigen,  håller upp dörren i butiken och liksom är _trevliga_ på ett helt annnat sätt än i Stockholm (Även om folk är bra där med. Såklart! Det finns människor av alla sorter överallt.) Och jag gör två tummar upp när det, för vilken gång i ordningen vet jag inte,  bjuds på kaffe vid stationen. Det var jag aldrig med om på centralen! :)

En sån här fin domkyrka finns inte i Stockholm!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Lillstora Uppsala ÄR bra! Och visst är det lyxigt att tämligen regelbundet få kaffe där i tunneln, i agree!

Ruth sa...

Hurra för uppsala, johanna! :)